اهداف
۱. آشنایی با آداب علم جویی و دانش آموزی.
۲. توجه به آداب علم جویی و دانش آموزی.
۳. کوشش برای اکتساب آداب علم جویی و دانش آموزی.
۴. توانایی تفکر در پیام های دینی و درک ارتباط آنها با موضوع درس.
دانستنی های معلم
- شایسته است فراگیر توجیه شود که دانش آموز نمونه فقط از نظر تحصیلی و در محیط مدرسه مورد ارزیابی قرار نمی گیرد بلکه در محیط های مختلف و از جنبه های گوناگون به او توجه می شود.

- در این قسمت با اشاره به زندگی افراد موفق، این نکته به مخاطب القا می شود که اگر واقعاً تصمیم دارد تا در زندگی خود از افراد موفق باشد، باید در زندگی خود برنامه داشته باشد.
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : نمونه طرح درس از درس هفدهم

- مفاهیمی که باید به آنها اشاره نمود : آداب علم جویی

- در پایان درس، معلم کلاس به نکته خوبی اشاره می کند و آن اینکه همه دانش آموزان می توانند یک دانش آموز نمونه شوند به شرط آنکه سعی کنند به این رفتارهایی که در درس به آن اشاره شد عمل کنند.
آماده سازی - انگیزش اولیه
- عنوان، قسمتی از محتوای درس را آشکار می کند. صحبت پیرامون اینکه به چه کسی «نمونه» گفته می شود، شخص نمونه چه ویژگی هایی دارد و… می تواند شروع خوبی برای ورود به متن درس قرارگیرد. بهترین راه کار برای شروعی مناسب، ایجاد سؤال در ذهن دانش آموزان است.

- اجرای نمایش توسط بچه ها در کلاس، با هماهنگی قبلی و آمادگی لازم می تواند شروع مناسبی برای تدریس باشد. پیش از خواندن متن می توانید خود نمایش درس را در کلاس پیاده کنید.

- از دانش آموزان می خواهیم با کلمات داده شده، یک جمله زیبا در رابطه با دانش آموز نمونه بسازند: فرصت، برنامه ریزی،احترام، مهربان و رعایت. بهترین جمله پس از انتخاب به تابلوی کلاس نصب می گردد. این کار می تواند شروعی مناسب برای تدریس باشد.

- با انجام هماهنگی با چند نفر از دانش آموزان، مجموعه ای از رفتارهای پسندیده را از طریق نمایش پانتومیم نشان دهید تا دیگران آنها را حدس بزنند و نام ببرند.
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس هفدهم
فایل های قابل ویرایش