اهداف
۱. تقویت روحیه محبت نسبت به دیگران
۲. آشنایی با دعا کردن و اهمیت آن.
۳. مدد گرفتن از خدا برای انجام کارها و سلامتی
۴. تقویت روحیه کمک به هم نوعان مخصوصا کوچک ترها
۵. آشنایی با برخی نکات زبانی و ادبی مانند واژه‌‌ سازی با کلمه های مربوط به بستگان و آموزش الف مقصوره مانند عیسی و ...
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : نمونه طرح درس از درس هشتم

- روش تدریس پیشنهادی : پرسش و پاسخ و اعضای تیم (مشارکتی)

- نکات درس :
۱. جلب توجه دانش آموزان به مفهوم دعا و این که دعا سخن گفتن با خداوند است و یاری خواستن از او.
۲. در این درس به روابط صمیمانه مادر با فرزند به عنوان اولین راهنما توجه شده است.
۳. می توان جهت تقویت مهارت سخن گفتن در جمع و برای بروز عواطف و احساسات نهفته دانش آموزان سؤال کرد «شما هنگام دعا از خدا چه می خواهید؟» لازم به ذکر است که هنگام پاسخ گویی دانش آموزان به سؤالات، معلم با آرامش و احترام به پاسخ های آنها توجه داشته باشد. این مسئله باعث پیوند عاطفی بین معلم و دانش آموز می گردد.
۴. می توان مفهوم های مهربانی و مهربان بودن را در کلاس به بحث و گفتگو گذاشت مثلاً مهربان به کسی می گویند که به همه موجودات علاقه داشته باشد و آنها را دوست بدارد. در ضمن معلم با عملکرد خود می تواند این نگرش را در دانش آموزان نهادینه کند
۵ . برقراری ارتباط بین مهربانی و خدادوستی (که نشانه یک انسان مؤمن و خداپرست است.) و همچنین یادآوری مهربانی بی کران خداوند بزرگ و این نکته که خداوند انسان هایی را که خود را به صفات پسندیده آراسته می کنند، دوست دارد.

** یکی از موارد عدم انطباق بین خواندن و نوشتن یا تلفظ و خط شکل «ی» با صدای «ا»است. مثل کبری ــ کبرا که آموزش نمونه های محدود آن تنها از راه تمرین و تکرار میسر است. امروزه جز در کلمات یاد شده در کتاب، بقیه موارد تقریبا با خط فارسی منطبق شده است. مانند ماجری ــ ماجرا یا تقوی ــ تقوا و دعوی ــ دعوا.
معنی کلمات و صوت روخوانی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
صوت اول : از همه مهربان تر
صوت دوم : مثل یک رنگین کمان
صوت سوم : همکاری

- لیست معنی کلمات جدید :
حرف زدن: سخن گفتن
یاری: کمک
خیلی: بسیار زیاد
سعی: تلاش و کوشش
دعا: حرف زدن با خدا
محبّت: مهربانی
فهمید: متوجه شد
فهمیدم: متوجه شدم
پرسید: سوال کرد
انسان ها: آدم ها
دوست بداری: دوست داشته باشی
تصمیم گرفت: اراده کرد
سالم: تندرست
موقع: هنگام
وقتی: هنگامی، زمانی
پیش: نزد
حتی: تا اینکه، تا آنجا که، هم
دوست: یار رفیق
پرسیدم: سوال کردم

- کلمه های متضاد و مخالف :
پرسیدم ≠ جواب دادم
حرف زدن ≠ سکوت کردن، حرف نزدن
هست ≠ نیست
بیشتر ≠ کمتر
سالم ≠ بیمار
کوچک ≠ بزرگ
خیلی ≠ کم
همیشه ≠ هیچوقت

- لغات هم خانواده :
می خواهیم: خواهم، خواهش، خواهان
بیش تر: کم تر، بدتر، سخت تر
همکلاسی ها: هم شاگردی ها، هم صحبت ها
املا و کلمات سخت
- لیست کلمات سخت :
پرسیدم – دعا – یعنی – موقع – فهمیدم – هست
تصمیم – سالم – حرف زدن – بسیار – محبّت
سعی – حتّی – شاپرک – پنجره – رنگین کمان
نازُکش – حضرت محمّد (ص) – ایستادند – حاضرم
هیزم – استراحت – نپذیرفت – سفر
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل 1-2 : کاربرگ های درس هشتم
آزمون و نمونه سوال
فایل های قابل ویرایش