اهداف
۱. روی نقشه موقعیت مکانی فضاها و پدیده های مختلف را تشخیص بدهند و بیان کنند.
۲. در عالم واقعی موقعیت مکان ها (راست، چپ) نسبت به یکدیگر را تشخیص و وسعت آنها را با هم مقایسه کنند.
۳. از طریق مصاحبه با افراد سالخورده خانواده، چند مورد از تفاوت های خانه های آنها را با خانه های امروزی پرس وجو و در کلاس بیان کنند.
دانستنی های معلم
- نکته ای نبود
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : نمونه طرح درس از درس شانزدهم

- روش تدریس پیشنهادی : بحث گروهی- پرسش و پاسخ – سخنرانی
آماده سازی - انگیزش اولیه
- قبل از پرداختن به موضوع نقشه خانه با دانش آموزان تمرین هایی را در فضای واقعی انجام دهید. برای مثال در راهروی مدرسه بایستید و بپرسید وقتی وارد راهرو می شدید سمت راست شما کدام کلاس ها یا مکان ها قرار داشتند؟ در سمت چپ شما کدام مکان ها؟ وقتی از در کلاس وارد می شوید در سمت راست شما چه چیزی قرار گرفته؟ در سمت چپ؟ هر چند دانش آموزان در این سن دست راست و چپ خود را می شناسند اما برای اطمینان این آموزش را با فضاهای مختلف تمرین و مرور کنید.
محتوا کمک آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : درسنامه درس شانزدهم - خانم عجم
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس ۱۶
فایل های قابل ویرایش