اهداف
1. مقررات عبور و مرور و نکات ایمنی مربوط به رفت و آمد در کوچه و خیابان را شناسایی و بیان کنند.
2. معنی و مفهوم برخی تابلوهای راهنمایی را بیان کنند و تابلوها را بشناسند.
3. مقررات عبور و مرور و نکات ایمنی را در محیط و شرایط واقعی به کار ببندند
4. در مواقع لازم از پلیس کمک بگیرند.
دانستنی های معلم
- طرح همیار پلیس به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان در سال 1386 با همکاری پلیس راهور و مدیران مدارس و دانش آموزان به اجرا درآمد.
- در این طرح دانش آموزان ٨ تا ١٥ ساله انتخاب و آموزش شدند. این گروه ها قراربود نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی و سرعت غیرمجاز و خوردن و آشامیدن در موقع رانندگی و مسائلی از این قبیل را به افراد خاطی تذکر دهند. این امر موجب شد که در آن سال تخلفات رانندگی به ویژه در ایام نوروز کاهش قابل توجهی بیابد. نشانه ایی که به همیاران پلیس داده می شود، مختلف است و بر همین مبنا وظایفی هم که هرکدام به عهده دارند متفاوت است.
- برای مثال نشان همیار دوم پلیس مخصوص دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی است. دارندگان این نشان به راننده ها موارد زیر را یادآوری می کنند: ١ــ کمربند ایمنی را ببندد ٢ــ با تلفن همراه صحبت نکند ٣ ــ از خوردن و آشامیدن در موقع رانندگی پرهیز کند ٤ــ هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکند ٥  ــ با سرعت مجاز رانندگی کند. در واقع در طرح همیار پلیس، میتوان در هر اتومبیل با یک پلیس کوچک همراه بود.
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : نمونه طرح درس از درس بیست و سوم

- روش تدریس پیشنهادی : سخنرانی، پرسش و پاسخ – نمایشی
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس ۲۳
آزمون و نمونه سوال
- بیاموز چیزی نداشت :( !
فایل های قابل ویرایش