اهداف
- برای شرح و گزارش مربوط به چگونگی تولید و ارزشیابی از این درس، به درس هفتم، (درس آزاد فرهنگ بومی ۱) رجوع فرمایید.

- پیش از اجرای مناسب تر این درس، لازم است به پاسخ پرس شهای زیر، بیندیشید:
1. هدف از تولید این درس؟
2. چگونگی انتخاب محتوای درس؟
3. شیوه تدوین این درس؟
4. نقش معلّم در فرایند تولید؟
5. نقش دانش آموزان در انتخاب و چگونگی نوشتن درس؟
6. تولید فردی یا گروهی؟
7. چگونگی سازماندهی متن تولیدی؟
8. سنجه های ارزشیابی از تولید دانش آموزان؟
معنی کلمات و صوت روخوانی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
صوت اول : فردوسی فرزند ایران
صوت دوم : بوعلی و بانگ گاو

- لیست معنی کلمات جدید :
سام نریمان : نام پهلوان مشهور ایرانی ، پدر زال و جد رستم
نریمان : نام پهلوان مشهور ایرانی ، پسر سام
بر سان شید : به مانند خورشید
شید : خورشید
ولیکن : ولی
دایه : پرستار
شیردل : شجاع
مژده : خبر خوش
شرمسار : خجالت زده ، شرمنده
گردنکشان : سرکشان
مهان : بزرگان
سیمرغ : پرنده افسانه ای در شاهنامه
مهر بریدن : ترک عشق و علاقه کردن، دل کندن
جفا کرد : ستم کرد
در میان گرفتن : دور چیزی را گرفتن، محاصره کردن
دهان به دهان گشتن : کنایه از پخش شدن
بی درنگ : بدون توقف
موبد : روحانی زرتشتی
حوادث : رویدادها ، اتفاق ها
حادثه ی ناگوار : پیش آمد ناپسند