اهداف
۱. بتوانند برای ساختن نمونه ای از یک چیز تصمیم بگیرند. خواه ابتدا شیئی را ببینند و بعد به دنبال مواد لازم بگردند و خواه ابتدا ماد ه ای را ببینند و شباهت بین آن و شیئی را بیابند و تصمیم به ساخت بگیرند.
۲. هنگام ساخت یک وسیله بتواند بخش هایی را کم و زیاد کرده و یا تغییر دهد به گونه ای که پس از تغییر، از رسیدن به هدف خود احساس رضایت کند
۳. بتواند مدل های جدیدی از آنچه را ساخته طراحی نماید.
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : نمونه طرح درس از درس هشتم

- روش تدریس پیشنهادی : گردش علمی – سخنرانی – پرسش و پاسخ – روش گروهی - اکتشافی

- . به خاطر داشته باشید هرگونه قضاوت معلم در مورد زیبایی، درستی و یا کیفیت ساخت کارهای بچه ها منجر به کاهش سطح انگیزش عده ای می گردد و عدم توانایی را به آنها القا می کند. بهتر است با طرح سؤال هایی مانند زیر از این مشکل جلوگیری شود:
۱. چگونه به فکر ساختن این کاردستی افتادی؟
۲. در زمان ساختن چه احساسی داشتی؟
۳. در ذهن خود چه چیزی را مجسم کردی که مدل آن را بسازی؟
۴. پس از پایان کار چه احساسی پیدا کردی؟
۵. در آینده چه چیزی می خواهی بسازی؟
آماده سازی - انگیزش اولیه
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس هشتم
فایل های قابل ویرایش