اهداف
۱. برنامه ای برای زندگی روزانه یا تعطیلات خود بنویسند.
۲. نمودار زندگی روزانه خود را ترسیم کنند و با همکلاسی های خود مقایسه کنند.
۳. برنامه روزانه خود را نقد کنند.
۴. به طور گروهی رفتارهای مناسب و مقررات مکان های عمومی فراغتی را فهرست کنند.
۵. دربارهٔ بازی ها یا گذراندن اوقات فراغت در گذشته پرس و جو کنند و آن را با شرایط گذراندن اوقات فراغت فعلی و بازی های امروزی مقایسه کنند.
۶. شیو ههایی برای گذراندن اوقات فراغت با هزینه و امکانات محدود پیشنهاد کنند.
۷. برای احداث و فراهم کردن امکانات فراغتی در محل زندگی خود پیشنهاد دهند.
۸. وقت طلاست و نباید آن را هدر دهیم.
۹. برنامه متعادل چه ویژگی هایی دارد.
۱۰. یک برنامه روزانه شامل چه بخش هایی است.
دانستنی های معلم
- نکته ای نیست !
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : نمونه طرح درس از درس سیزدهم
آماده سازی - انگیزش اولیه
- کلمه تعطیلات یا اوقات فراغت را روی تخته بنویسید تا دانش آموزان هرچه به ذهنشان م یآید بگویند. (روش بارش مغزی)
- مشکلات خودشان را در رابطه با اوقات فراغت بنویسند.
- فعالیت های تابستان خود را به یاد بیاورند، روی یک کاغذ بنویسند بعد باهم مقایسه کنند.
- بپرسید آیا فکر کرد هاید که در طول روز چند ساعت درس می خوانید؟ چه مدت تلویزیون نگاه م یکنید؟ یا چه زمانی را به عبادت و خواندن قرآن اختصاص می دهید؟

- ویدئو بالا 👆 :
دیرین دیرین : موضوع اوقات فراغت
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس سیزدهم
فایل های قابل ویرایش