۱. برنامه ای برای زندگی روزانه یا تعطیلات خود بنویسند.
۲. نمودار زندگی روزانه خود را ترسیم کنند و با همکلاسی های خود مقایسه کنند.
۳. برنامه روزانه خود را نقد کنند.
۴. به طور گروهی رفتارهای مناسب و مقررات مکان های عمومی فراغتی را فهرست کنند.
۵. دربارهٔ بازی ها یا گذراندن اوقات فراغت در گذشته پرس و جو کنند و آن را با شرایط گذراندن اوقات فراغت فعلی و بازی های امروزی مقایسه کنند.
۶. شیو ههایی برای گذراندن اوقات فراغت با هزینه و امکانات محدود پیشنهاد کنند.
۷. برای احداث و فراهم کردن امکانات فراغتی در محل زندگی خود پیشنهاد دهند.
۸. وقت طلاست و نباید آن را هدر دهیم.
۹. برنامه متعادل چه ویژگی هایی دارد.
۱۰. یک برنامه روزانه شامل چه بخش هایی است.