اهداف
۱. با اجرای آزمایش به کمک معلم خود به تولید نشاسته پس از عمل فتوسنتز )غذاسازی( در گیاهان پی ببرند.
۲. با جمع آوری اطلاعات فهرستی از انواع غذاهایی که در نتیجه عمل غذاسازی در گیاهان تولید می شود را تهیه کنند.
۳. با گفت و گو با یکدیگر نقش گیاهان را در پاکیزه کردن هوای زمین و تأمین غذای موجودات زنده گزارش کنند.
دانستنی های معلم
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : دانستنی های جالب درس یازدهم برای معلمان

- برای انجام فتوسنتز در گیاه به وجود نور نیاز است که می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد.
- کلروفیل موجود در برگ نور را دریافت میکند .
- ریشه ها آب و مواد معدنی را از خاک جذب نموده و به وسیله آوندها به برگ ها می رسانند.
- روزنه ها نیز کربن دی اکسید را از هوا می گیرند و در اختیار گیاه می گذارند.
- در طی فتوسنتز غذا ابتدا به شکل قندی به نام گلوکز ساخته می شود.
- این قند در گیاهان می تواند به نشاسته تبدیل شود و در بخش هایی مانند دانه ها و میوه ها ذخیره گردد.
- موجودات زنده از اکسیژن تولید شده در تنفس استفاده می کنند
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : نمونه طرح درس از درس یازدهم
آماده سازی - انگیزش اولیه
محتوا کمک آموزشی - دیتا
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل 1-2 : جزوه درس یازدهم
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس یازدهم
فایل های قابل ویرایش