اهداف
1. در مواجهه با پدیده های زندگی روزمره، با مشاهده دقیق به طرح مسئله بپردازند.
2. در مواجهه با پدیده های زندگی روزمره، با مشاهده دقیق، ضمن طرح مسئله بتوانند پیشنهادهایی برای حل آنها ارائه دهند.
3. در مواجهه با پدیدههای زندگی روزمره، با مشاهدهٔ دقیق به طرح مسئله پرداخته، پیشنهادهایی برای حل آنها ارائه و به آزمایش بپردازند
- نقشه مفهومی درس 👆

- محتوا مشابه علوم چهارم درس اول 👇
نکات آموزشی
- همواره در تدریس علوم تجربی به یاد داشته باشید ☝️
- همه کشف ها و نکات علمی در علوم تجربی با «روش علمی» انجام می شوند

- انجام فعالیت های درس در حیاط و محیط آزمایشگاهی ( محیط غیر کلاسی ) پیشنهاد می شود.

- مهارت های روش علمی که در سال های پیش آموخته اند :
سال اول: مهارت مشاهده را فرا میگیرند.
سال دوم: مهارت یادداشت برداری را در خود تقویت میکنند.
سال سوم: مهارت جمع آوری اطلاعات را می آموزند.
سال چهارم: مهارت پیشبینی را کسب و در خود تقویت میکنند.
سال پنجم : مهارت شناخت و متغیر(ها) و کنترل آنها در طراحی آزمایش ها.
مسال : مهارت های تغییر متغیرها و تاثیر(های) تغییرات آنها در نتیجه را کسب می کنند.
مثال : تغییر قطر شهاب سنگ و تاثیر آن روی سرعت و عمق و قطر گودال برخورد.
آماده سازی - انگیزش اولیه
محتوا کمک آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل 1-2 : جزوه درس اول
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس اول
فایل های قابل ویرایش