۱. آشنایی با ابوریحان بیرونی ۲. تقویت روحیه پرسشگری ۳. تشخیص عناصر سازنده جمله ۴. آشنایی با لحن مناسب در خوانش متن ۵. تقویت درک متن با تثبیت آموزه های قبلی ۶. انشا نویسی شامل کلیه بندها )بند مقدمه، بندهای بدنه، بند نتیجه گیری(
دانستنی های معلم
نکته ای نیست !
نکات آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 : فایل اول : نمونه طرح درس 16 فایل دوم : نمونه طرح درس 16
- روش تدریس پیشنهادی : الگوی کاوشگری
- در این درس جملاتی ارایه می شوند که ظرفیت فعل به گونه ای است که با گرفتن سه قطعه کامل می شود. به عنوان نمونه فعل «گذاشت» به سه قطعه «رضا» ، «کیف» و «میز» احتیاج دارد تا بتواند جمله ای تولید کند که معنای کاملی داشته باشد. - هدف این است که دانش آموز بتواند جمله را به اجزای آن خرد کند . - در این متن توجه کنید که دانش آموز هم لحن کلمه را رعایت کند، هم لحن انواع جمله را و هم لحن متن روایی را در نظر بگیرد.
آماده سازی - انگیزش اولیه
- پخش صوت درس شانزده
پست فارسی چهارم 5
- مشخصات فایل(ها) 👆 : صوت اول : پرسشگری صوت دوم : روانخوانی : سنگ میان راه صوت سوم : شعر خرد و دانش فایل اول : معنی کلمات درس 16 فایل دوم : معنی کلمات و هم خانواده و متضاد درس 16
- لیست معنی کلمات جدید : گویی: انگار معلق: آویزان فلان: اشاره به شخص یا چیزی نا معلوم دانش اندوزی: علم آموزی، فراگیری دانش، یادگیری جهل: نادانی متعلق : تعلق داشتن ، مال کسی/چیزی بودن غریب : ناآشنا ، اجنبی فیلسوفان: جمع فیلسوف، دانشمندان گریزان: فراری بالین: بستر واپسین: آخرین، پایانی جاهل: نادان گریزان: در حال فرار کلمات مترادف و هم خانواده : شبیه: شباهت، تشبیه منتظر: انتظار کشف: کاشف جهل: جاهل، مجهول
فایل هایی که علامت دارند ، رمز گذاری شده و فقط با اپلکیشن بات قابل استفاده هستند
نرم افزار در دو نسخه اندرویدی و ویندوز از لینک زیر قابل دریافت می باشد.