- دانشی :
۱. دانش آموزان بتوانند نحوه ی تشکیل رود را بیان کنند
۲. دانش آموزان بدانند بعد از بارش باران و برف، این آب ها به کجا می روند.(سرگذشت آنها چه می شود(. ۳.دانش آموزان بدانند به چه آب هایی آب زیر زمینی می گویند
۴. آب های زیر زمینی را به عنوان یکی از منبع های تامین آب خوردن و کشاورزی بشناسند.
- مهارتی :
۱. دانش آموزان بتوانند نحوه ی تشکیل رود را روی ماکت نشان دهند
۲. دانش آموزان بتوانند ماکتی از سرگذشت آب باران و برف تهیه کنند و تبدیل شدن این آب ها به رود و آب های زیر زمینی را در آن نشان دهند.
۳. دانش آموزان در زندگی روزمره شان در مصرف آب صرفه جویی کنند.
- مهارتی :
۱. بخاطر وجود آب، به عنوان یکی از مهم ترین نعمت های خداوند، شکرگزار خدا باشند.
۲. نسبت به مصرف درست آب احساس مسئولیت کنند.
۳. به صرفه جویی و مصرف درست اب علاقه نشان دهند.