- توضیح : 1. یک دانش آموز را از کلاس خارج می کنیم و چند کلمه سخت روی تخته می نویسیم. 2. او وارد کلاس می شود و چند ثانیه مهلت دارد تا به کلمات نگاه کند. 3. از کلاس خارج می شود و یک یا چند کلمه پاک می شود. 4. باید بیاید و کلماتی که پاک شدند را بنویسد.
- به شکل گروهی ( دو وجهی ) : 1. دانش آموزان چند گروه می شوند. 2. یکی از اعضا گروه 1 به یکی از اعضا گروه 2 چند کلمه سخت املایی می گوید تا در تخته بنویسد. ( هرچه بیشتر درست بنویسد گروه امتیاز بیشتری می گیرد. ) 3. همزمان یکی از اعضا گروه 2 بیرون است ( مانند بازی اصلی ) 4. ادامه مانند بالا 👆 5. اعضا گروه 2 می توانند حروف اول کلمات پاک شده را به یارشان راهنمایی کنند.
بازی املا : نصف دیگرم کجاست
- توضیح : 1. این فعالیت به صورت فردی یا گروهی انجام می گیرد. 2. معلم جمله ای را انتخاب می کند به آن را کلمه کلمه روی کارت می نویسد و بین گروه ها تقسیم می کند 3. جمله را روی تابلو می نویسد و از هر گروه می خواهد کارت مربوط به جمله را روی تابلو نصب کند 4. هر گروهی که سریع تر انجام دهد برنده می شود
املا با آینه
- توضیح : آموزگار متنی را به صورت بر عکس آماده کرده و به بچه ها می دهد تا آن ها به کمک آینه کلمه را پیدا کنند و شکل صحیح آن را بنویسند.
املا بدون نقطه
- توضیح : معلم متنی بدون نقطه از قبل آماده کرده و به هر دانش آموز می دهد و او باید نقطه های کلمات را قرار دهد ، طوری که متن معنی دهد.
املا خوشه ای
- توضیح : 1. دانش آموز ، یک کلمه سخت از متن درس انتخاب می کند. ( اولین کلمه را بهتر است معلم انتخاب کند ) 2. در دوجای خالی متصل شده باید کلماتی بنویسد که با حرف آخر کلمه قبلی شروع شوند. 3. می توان روش های دیگر هم استفاده کرد ، مثلا یک کلمه با حرف آخر و یک کلمه با حرف اول شروع شود.
- سه نمونه برگه املا خوشه ای 👆
املا رنگی
- در هر جمله یک کلمه مشخص شود که صدای خاص یا نشانه ی جدیدی داشته باشد مثلا : « ع » از بچه های خواسته میشود تا وقتی به این نشانه رسیدند آن را با رنگ دیگری بنویسند. - برای تنوع می توان از چند رنگ استفاده کرد یعنی هر بار که به نشانه رسید رنگ را عوض کند. - مثال : نشانه «ع» با سبز و صدای «ت» ( ط و ت ) با رنگ قرمز نوشته شوند.
فایل هایی که علامت دارند ، رمز گذاری شده و فقط با اپلکیشن بات قابل استفاده هستند
نرم افزار در دو نسخه اندرویدی و ویندوز از لینک زیر قابل دریافت می باشد.