اهداف
1. انواع احساسات خوشایند و ناخوشایند را نام ببرند.
2. راههای مناسبی برای شاد کردن خود و دیگران پیشنهاد کنند.
3. راههای برطرف کردن غم و اندوه را بیان کنند.
4. ترسهای بجا و نابجا را از هم تشخیص بدهند و راههای مقابله با ترس را بیان کنند.
5. ترسهای نابجای خود را شناسایی کنند و برای رفع آنها اقداماتی انجام دهند
دانستنی های معلم
- تقویت مهارت های غلبه بر ترس و اندوه نیاز به زمان دارد. لذا پرونده این درس تا پایان سال باز است و مراقب باشید دانش آموزان در زمان ها و جلسات دیگر نیز به مهارت های کنترل خود بپردازند.
- با توجه به اهمیت این درس، در زمینه خودشناسی و تقویت مهارت های کنترل احساسات، بهتر است جلسه ای با خانواده ها ترتیب دهید و با کمک مدرسه، از یک مشاور یا روانشناس خبره کمک بگیرید تا والدین را در زمینه شناخت مسائل روحی و روانی دانش آموزان و نحوه برخورد صحیح با این مسائل آشنا کنند.
نکات آموزشی
- برای انواع ترس ها می توانید نمودار بکشید ☝️
- برای فعالیت 5 می توانید یک جعبه درست کنید و با خود به کلاس ببرید ، هر دانش آموز موقعیتی که در آن دچار غم و اندوه شده را بنویسد و در صندوق بیاندازد و شانسی اسم هر دانش آموزی در آمد ، می تواند به اختیار نوشته خود را بخواند
آماده سازی
- استفاده از ماسک های ایموجی : پی دی اف بالا ☝️☝️ شامل پنج شکلک هست. پرینت بگیرید و به سلیقه خودتون ماسک درست کنید. هر کدام را به یک دانش آموز بزنید و از بقیه بپرسید آن دانش آموز چه احساسی دارد؟ دلیل این احساس چه چیزی می تواند باشد؟
- انیمیشن ، سرود ، شعر ، کلیپ
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس دوم