اهداف
۱. با همکاری و همفکری با شرایط و مقررات در یک اردو آشنا شوند.
۲. مهم ترین وظایف حکومت را بیان کنند.
۳. نوع حکومت کشور و تاریخ پدید آمدن آن را بیان کنند.
۴. وظایف قوه مقننه، مجریه و قضائیه را بیان کنند.
۵. برخی موضوعات روزمره را با نقش و وظایف قوای سه گانه انطباق دهند.
دانستنی های معلم
- نکته ای نیست !
نکات آموزشی
- از دانش آموزان بخواهید نمودار صفحه۵۰ را مطالعه کنند و سپس وظایف حکومت را با وظایف مسئولان اردو انطباق دهند. پس از تعریف حکومت و نوشتن وظایف حکومت در تابلوی کلاس از دانش آموزان بخواهید در مورد آن گفت وگو کنند و شباهت ها و تفاوت های نمودار تقسیم وظایف اردو و وظایف حکومت را بیان کنند. سپس در مورد شکل گیری نظام جمهوری اسلامی توضیحاتی به دانش آموزان بدهید و در مورد قانون اساسی که مهم ترین قانون هر کشوری است صحبت کنید و اجازه بدهید دانش آموزان کتاب قانون اساسی را در کلاس ورق بزنند.
آماده سازی - انگیزش اولیه
- به دانش آموزان بگویید قرار است در یک اردو شرکت کنند. از آنها بخواهید مقرراتی برای اردو بنویسند. سپس تعدادی از دانش آموزان را به عنوان مسئول امور مختلف انتخاب کنید. پیشنهاد بعدی خواندن متن ابتدای درس و انجام فعالیت است که دانش آموزان را به این نتیجه برساند بدون تقسیم وظایف و داشتن مقررات، هرج و مرج به وجود می آید.
محتوا کمک آموزشی
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : جزوه درس دهم
کاربرگ و تکلیف
- مشخصات فایل(ها) 👆 :
فایل اول : کاربرگ درس 10
آزمون و نمونه سوال
فایل های قابل ویرایش