۱. تشخیص کاستی های احتمالی کتاب و اقدام به تولید محتوای مناسب
۲. پرورش توانایی تولید ماده درسی در دانش آموزان با نظارت و هدایت آموزگاران
۳.پاسخ به نیاز های معلمان ، دانش آموزان و اولیا
۴. بهره گیری از مشارکت همکاران در تألیف کتاب
۵. بهره گیری از تعامل دانش آموز و خانواده در سازماندهی و تألیف کتاب
۶. آشنایی با برخی از نمودهای فرهنگی و جلوه های آداب و رسوم و سنت های بومی یا منطقه ای
۷. شناخت بیشتر شخصیتهای علمی و فرهنگی محل زندگی
۸. توجه عمیق تر به لهجه، گویش و نشانه های زبان و ادبیات محلی
۹. پرورش توانایی بندنویسی و بهره گیری از تفکر و نقد و تحلیل
۱۰. ایجاد علاقه نسبت به فرهنگ محلی و آثار ادبی و زبانی منطقه ای